måndag 26 februari 2018

Ny dag

Ny dag, ny vecka, men här finns inga veckodagar, - måndag eller fredag, alla dagar är lika. Sovit gott men vaknar av att det känns svalare än vanligt. Inbillning? Termometern visar på 26 grader vid 8-tiden. Jag går ner och tar min lilla simtur innan frukost. Även vattnet känns svalare på morgonen (29-30 grader!) och är uppfriskande.
Så lätt det är att anpassa sig till värmen, till att bara vara. Äta frukost, bada, äta lunch, läsa en bok ... osv. Har ännu inte träffat några svenskar här. Dock tyskar, fransmän och engelsk talande (USA, Canada och England).
Jag tillbringar stor del av tiden på stranden med en bok i öronen. Helt perfekt! Det har blivit några böcker sedan vi kom hit och fler har jag på lager. Här är några exempel.



Fru Marina (hon heter inte det men jag kallar henne så efter resortens namn) som sköter stället vi bor på är mysig och "pillemarisk" 😉.  Ja jag vet inte hur jag bättre kan beskriva henne. Hon tar hand om sina gäster på ett personligt sätt och med glimten i ögat, som jag nog inte upplevt tidigare. Hon minns Hon minns vad man tycker om och föreslår anpassade rätter efter det. Vi gillar henne. henne. Idag är det molnigt till en början, men det blir stranden ändå. Jag slarvar med solskyddet vilket jag får ångra. Ansiktet hettar på eftermiddagen.....så korkat av mig!

Idag städas vår bungalow. Nya lakan, handdukar men vatten på flaska får vi köpa. Endast de första vid ankomst ingår. Strömmen stängs av varje dag mellan 8.00 och 12.00.

Maten är verkligen god här och vi väljer oftast att stanna på Marina och äta middag. Efter kvällens middag promenerar vi längs stranden. Flera mindre restauranger och resorter lyser upp. Tidvattnet är högt och det ljumma vattnet sköljer över fötterna. Klockan är 21.00 och temperaturen ca 28 grader. Tankarna går till alla snörika bilder från hemlandet som delas på på olika sociala medier. 😄😉


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar