tisdag 31 januari 2017

Stygnen ska tas

Idag är det 2 veckor sedan jag opererade min hand och stygnen skall tas. Läkningen har gått fint och handen känns bra. Svullnaden har gått ner och jag känner att jag kan använda vänster hand mer och mer. Inga domningar i handen nattetid!
Jag har dock behållit bandaget under de två veckorna som gått. Det känns som jag "skyddar" handen bättre på det viset. Men det är klart att det är lite opraktiskt när man ska duscha eller tvätta sig.

Idag åkte jag in till distriktsköterskan på min vårdcentral för att ta bort stygnen. Hon gjorde rent innan hon pillade bort stygnen med en pincett. Sedan tejpade hon såret med smala Steri-Strip. Hittade ett klipp på YouTube
Jag kommer att fortsätta vara försiktig med att belasta handen alltför mycket.

Före stygnen är tagna - och efter där såret skyddas av ett plåster.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar