lördag 21 januari 2017

Idag en vända till gymmet!

Klart man blir lite rastlös när vardagen begränsas p.g.a. man inte kan göra det man är van vid. Mina veckor består vanligtvis av träning på Hälsostudion minst 4 dagar i veckan. Den vanan bryts under våra resor men när jag är hemma saknas något om jag inte får min träning.

Lördagarna är för mig gymmet med trevliga medlemmar och frukost efter det. Så i morse åkte träningskläderna på och jag körde in till gymmet strax före kl.9.

Min avsikt var att gå på löpband en halvtimme och sedan lite squats och utfall. Men alla löpband var upptagna och C "lockade" in mig på HIIT-passet. Ja, hon förstod ju att jag inte kunde köra fullt ut, men jag ville gärna testa lite. Lite puls och övningar utan vikter funkade ganska bra. Men efter en halvtimme kände jag att jag inte kunde hänga med. Vid hög puls kände jag stickningar i fingrarna och det är svårt att göra bröstpress och armhävningar utan att använda armarna-händerna.

Därför går jag ut mitt i passet och ställer mig på ett löpband. Går i raskt tempo ca 20 min. Jag inser att jag verkligen måste lyssna på kroppen.

När HIIT-passet har slutat dukas frukosten fram. Det bir en trevlig fikastund tillsammans med andra medlemmar. Trevligt!

Vanligtvis duschar jag på gymmet, men nu får det bli hemma istället. Blir lite krångligt att plasta in handen i omklädningsrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar